Nieuwsbrieven / Werving

Pleegzorg, daar wil je bij horen!

April 2019 – Waar zijn ze, onze nieuwe pleegouders? En wie zijn ze? Zijn ze in de stad, er omheen, zijn ze man, vrouw, kinderloos, niet lullen maar poetsen-types, hoogopgeleid, gelovig, of juist niet? Ze zijn het allemaal natuurlijk. Dat maakt het ook zo leuk en tegelijkertijd ook zo lastig om ze te vinden.

De afgelopen maanden zijn we dan ook met de wervingsploeg van Enver flink aan de slag geweest om te bedenken hoe we meer nieuwe pleegouders kunnen bereiken. We hebben er zelfs een heuse werkplaats voor: Garage2020. Een plek waar onze organisatie samen met bedrijven, wetenschappers en ambtenaren nadenkt over hoe we de jeugdzorg overbodig kunnen maken. Want, dat zou toch mooi zijn!

Tot die tijd hebben we keihard pleeggezinnen nodig. Samen met “out of de box denkers”, marketeers en uiteraard pleegouders zijn we gaan brainstormen. Waarbij wij als stoffige hulpverleners flink zijn uitgedaagd om eens anders te denken. Geen pleegzorg voor zielige kindjes, maar pleegzorg als iets wat echt gaaf is, waar je bij wilt horen! Dat sprak de pleegouders ook aan, want die waren het zo langzamerhand wel beu om te horen; “wat knap/goed/fantastisch/achtenswaardig dat jullie pleegouders zijn!” of “Echt respect hoor, dat zou ik nooit kunnen.”

We willen het groots aanpakken, dat is wel duidelijk. Pleegouders die pleegouders werven. Het verhaal van het kind vertellen. Een positief geluid, een ludieke actie. En social media natuurlijk. Inmiddels hebben we heel veel ideeën en zijn de eerste contouren van een mooie wervingscampagne in zicht. Ook nemen we onze “aanmeldroute” onder de loep. We willen dat belangstellenden zich bij Enver welkom voelen en antwoorden krijgen op al hun vragen. Zodat zij ook daar het gevoel krijgen: Pleegzorg: daar wil ik bij horen!